Excursie pannenkoekgebergte enzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu Excursie pannenkoekgebergte enzo - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu

Excursie pannenkoekgebergte enzo

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mandy

22 Mei 2007 | Spanje, Madrid

Ik ben vandaag weer op excursie geweest, dus weer tijd voor een verslagje! En wat was het tog weer een spanning en sensatie!
Deze keer sla ik de afgelopen dagen over, want die waren niet egt heel boeiend! Heb gewoon weer mensen weggebracht, mensen opgehaald en een praatje gehouden over het mooie Torremolinos en omgeving. Gister had ik kantoordag, ook weer niet boeiend dus en vandaag dan de excursie. De excursie had ik gister nog maar snel even opgegeven, want het was hier zondag en maandag ook al niet al te best weer en wat moet ik met slecht weer de hele dag op mijn appartement gaan doen?! Dus vandaar dat ik besloten had om maar weg te gaan. Er was nog 1 plekje vrij in de bus, dus die kon ik mooi veroveren. En vannacht bleek ook maar weer eens dat ik de goede keuze had gemaakt. Ik werd namelijk vannacht wakker en het leek wel of het regende. Maar ik dacht.. ik zit in het zuiden van Spanje, dat kan helemaal niet! En jawel.. toen ik naar buiten keek stroomde het naar beneden! Wie had dat gedacht?! Zelfs vanmorgen was het zo’n slecht weer, dat ik zelfs een paraplu mee had genomen (ja.. die groene met bolletjes!) en dat doe ik dus egt nooit, kun je nagaan!!
Vanmorgen werd ik weer netjes om 9u opgehaald door Ankie en ze zette me voor in de bus naast een andere mevrouw. En jawel.. laat dit nu net weer dezelfde vrouw zijn als de week ervoor naar Gibraltar. Wel grappig dus! Dit was maar voor eventjes, want iets later kwam er een meneer en die kon niet goed lopen, dus die moest ook ergens voor in de bus. Ik moest verhuizen naar achteren en de mevrouw van Gibraltar mocht voorin blijven zitten. Toen zat ik helemaal achteraan in het hoekje. Bij de volgende stop kwamen er 2 mensen bij, ook gasten van mij.. dus ik zat alsnog bij mensen van Sudtours! Het waren erg aardige mensen, dus ik had er verder geen problemen mee. Is altijd wel gezellig als ze dan een beetje kletsen, val ik tenminste niet in slaap onderweg!
De eerste stop die we maakten was in Antequera.. de naam zegt het al.. Antiek. Het is namelijk een oude stad van wel 5000 jaar oud. Het stadje ligt aan de voet van een 880 meter hoge kalkstenen rots de ‘La Peña de los Enamorados’ oftwel de rots der geliefden. Deze rots lijkt op een liggend gezicht, deze staat ook op de foto. Helaas ligt deze meneer of mevrouw met zijn/ haar neus in de wolken, dus dat is er op de foto niet uit te halen. Deze naam heeft de rots gekregen door een legende. De legende is dat een katholiek meisje en een Moorse jongen (moslim dus) verliefd op elkaar waren. In die tijd kon dat dus egt niet.. deze 2 geloven samen. Op een gegeven moment zijn deze jongen en meisje ’s nachts van huis weggelopen en zijn op die rots geklommen en vervolgens hebben ze zich samen van die rots af gestort, omdat zij liever dat deden dan hun liefde voor elkaar op te geven. Wat romantisch he?! En ze zeggen dat als je 3 minuten onafgebroken naar de rots kijkt, dat je dan binnen een jaar zou gaan trouwen. Dit heb ik niet volgehouden, bovendien hoef ik ook nog niet te trouwen binnen nu en een jaar, dus dat scheelt weer! :P Verder was in Antequera zelf een stierenvechterarena, waar ik even in ben wezen kijken. Helaas was deze niet zo spectaculair van binnen, want het had veel geregend en deze stond dus vol water. Verder had ik nog een kerkje gespot, maar toen ik dichterbij kwam bleek dit jammer genoeg een school te zijn ipv een kerkje. Nouja, tog weer een leuke foto erbij! Ook was er een marktje in Antequera, ook hier waren we te vroeg voor! Maar ik blijf een vrouw en heb ik nog zo’n maillot weten te scoren!
Daarna gingen we naar het natuurgebied El Torcal. Dit is een natuurgebied met bijzondere rotsformaties, door Nederlanders ook wel het pannenkoekgebergte genoemd. De plaats waar deze rotsen zich nu bevinden daar was vroeger een groot meer. Later is dit door de eeuwen heen uitgesleten en zo gevormd door de natuur. Het is heel apart om te zien hoe die horizontale gleuven zich hebben gevormd in de rotsen, waardoor het dus het pannenkoekgebergte genoemd wordt. Op zich wel grappig om het even gezien te hebben, omdat het een bekend fenomeen is onder de Nederlanders en ik kan nu zeggen dat ik er geweest ben. :P
Van El Torcal gingen we door naar El Chorro. Dit was ook weer een natuurgebied, maar bestond in tegenstelling tot El Torcal uit bossen en meren. Hier zou tevens de lunchpauze zijn en hadden we dus extra veel tijd om wat te eten en rond te wandelen. Toen we bij het natuurgebied aankwamen, moesten we eerst een smalle brug over. De eerste bocht was gemaakt gelukkig. Daarna bocht 2.. die was nog net wat scherper dan bocht 1. De chauffeur deed erg voorzichtig en stak ‘m nog een x terug, om zo de bocht te kunnen halen. Hij dacht dat hij er al doorheen kon en hij gaf dus weer gas. BOEM.. daar ging de bus! Dat was ff schrikken hoor, want ik zat dus achteraan in de bus en keek recht een afgrond in en er kwam ineens allemaal stof langs de ramen omhoog. De bus kon wel gewoon verder rijden en stopte een stukje verderop. Toen de eerste mensen uit waren gestapt, stonden ze allemaal te wijzen naar de zijkant van de bus. Het moest wel een flinke beschadiging zijn aan die mensen hun gezicht te zien. Iedereen was natuurlijk ook nog in shock van die knal! Ook ik stapte uit de bus en het was inderdaad een behoorlijke beschadiging! De achterdeur ging zelfs niet meer open, omdat deze helemaal uit het gereel was geraakt. Ook in de band van de bus zat een behoorlijk gat. Hij was tenslotte tegen een behoorlijk stuk steen aan gereden. Er moest dus een nieuwe bus komen, want hier konden we niet meer mee verder. Ik ben zelf ook een oppertoerist natuurlijk, dus ook van deze ramp moest ik foto’s hebben, dus vandaar dat jullie de schade en de omgereden steen/ brug kunnen zien op de foto’s! Ondertussen was de buschauffeur zo beschaamd dat hij had besloten om terug naar de garage te gaan en het de andere buschauffeur over te laten nemen.
De nieuwe bus was er al vrij snel en we konden weer verder naar de laatste stop. Deze was bij een kloof. De nieuwe buschauffeur scheurde behoorlijk, ook door al die bergweggetjes.. en iedereen had zoiets van: dattie ’t maar rustig aan doet, we hadden geen zin om nog een x ergens tegenaan te rijden haha!! De kloof vond ik verder niet egt boeiend, het was weer een zoveelste rots.. die had ik vandaag wel al genoeg gezien! Daarna weer via de gewone wegen terug naar Torremolinos.
Het zat ons dus niet egt mee vandaag.. slecht weer, dus veel bewolking bij de bergen, te vroeg voor de markt en later ook nog pech met de bus! Maar goed.. ondanks alles zal ik deze dag niet snel vergeten!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album-QQHSKBYS

  • 22 Mei 2007 - 22:00

    Knein:

    Whoehoe zo maak je nog eens wat mee met die bus haha...ff de sensatiejournalist uitgehangen :p nou dat maakt de minder interessante dagen dan weer goed he! En die regen dat zal wel die van ons zijn want bij ons issie net weg ;)
    Keep on having FUN!!

  • 23 Mei 2007 - 15:07

    Peter:

    Ik krijg spontaan trek in pannekoeken! Hoe lang heb je wel naar die rots zitten kijken, dan kan ik ongeveer uitrekenen wanneer...:P

  • 24 Mei 2007 - 11:15

    Mandy:

    Heb idd een beetje zon naar jullie gestuurd en wat krijg ik er voor terug.. regen?! En bedankt he!
    Lijk egt wel een sensatiejournalist idd, gister viel er een waggelend iemand voor mijn neus op de grond, bloed natuurlijk haha! Het zit me wel mee! ;) Zolang ik het niet ben gaat 't goed he!

  • 25 Mei 2007 - 07:28

    Sander:

    Sow.. Ik heb wel heel wat gemist in mijn paar daagjes afwezigheid hier.. Apen (die we hier trouwens ook hebben), een bijna bruiloft (met één van die apen hier), een arena/zwembad, pannekoekstenen, busongelukken! Toe maar!
    Die regen die jullie trouwens daar hebben komt weer hiernaar toe, dus maak je maar geen zorgen (heeft piet paulusma zelf gezegd, dus dan is het waar ;))

    Maar verder wel goed te doen daar dus! Lekker een beetje rondreizen enzo.. En wij hier maar zitten blokken om onze afstudeerscripties op tijd af te krijgen :(

    Groetjes!! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 29720

Voorgaande reizen:

19 Juni 2009 - 16 September 2009

Zomerseizoen 2009

10 December 2008 - 16 Maart 2009

Oostenrijk

Landen bezocht: