Nog maar 2 weken in de sneeuw - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken in de sneeuw - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken in de sneeuw

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

03 Maart 2009 | Oostenrijk, Zell am See

Het is weer tijd voor een verslagje van het wel en wee in Zell am See! Waarschijnlijk alweer de laatste! Over ongeveer 2 weken kom ik alweer terug naar Nederland. Ik heb dan de training van Sudtours van 19 tot 22 maart, dus vanaf 23 maart ben ik beschikbaar om iedereen weer te zien en allemaal leuke dingen te gaan doen!
Iedereen weet dat ik gisteren jarig was en dat mijn ouders me op kwamen zoeken! Die waren vrijdagavond aangekomen. Het was al een hele beleving om ze op te gaan halen van het vliegveld, want de pas waar ik door wilde rijden was afgesloten ivm lawinegevaar. Dus toen moest na een half uur rijden weer helemaal terug naar Zell am See, dus toen kwam ik een uur later weer vrolijk door Zell am See. Toen had ik de snelweg maar genomen (daar moet je een vignet voor halen, dus ik rijd normaal door de pas) en dat ging gelukkig wel aardig snel. Ik was er om half 10 en ze waren om half 9 geland, dus zo lang hebben ze gelukkig niet hoeven te wachten. Op zaterdag had ik niet zoveel tijd natuurlijk, omdat het aankomstdag was. We hebben toen een beetje door het centrum gewandeld en lekker in de zon gezeten, het was heerlijk weer! Op zondag wilden we iets gaan doen, maar alles was gesloten, omdat het zondag en winter is. Al die activiteiten gaan pas weer in april open, dus dat was wel jammer! Uiteindelijk hebben we ons toch wel vermaakt! ’s Avonds was het natuurlijk weer de kroegentocht. Het zag er naar uit dat we niet zo’n grote groep hadden, maar op het laatste moment waren er nog verschillende aanmeldingen en waren we uiteindelijk toch met een man of 75 geloof ik. In de laatste kroeg werd het natuurlijk 12 uur en was het tijd voor feest. Ik kreeg een touw met allemaal ballonnen om mijn nek.. erg vervelend, maar wel super leuk! :D Vervolgens kreeg ik zo’n taartenvuurwerk-ding en een dikke fles champagne. Het was wel jammer dat de meeste gasten al voor de Viva waren afgehaakt, maar dat maakte het wel weer makkelijker om een polonaise te doen haha!
En gisteren was ik met mijn ouders naar Salzburg geweest. We waren veel te laat vertrokken, dus we hadden maar weinig tijd om te shoppen. Ik had nog even snel wat zomerspullen gekocht (want ja, wanneer moet ik dat anders doen?!) en toen was het alweer tijd om ze naar het vliegveld te brengen! ’s Avonds zou de reisleiding even langskomen om taart te eten, maar ik vond de taart veel te duur (28 euro), dus ik had van die berlinerbollen met jam gekocht. Achteraf maar goed ook, want de helft kwam niet opdagen. Anders had ik daar gezeten met mijn taart! Maar de mensen die er wel waren hadden kaarsjes (2x een 2) gekocht en aangestoken.. super leuk! Verder had ik een typisch Oostenrijks theekopje gekregen en heel veel milka chocolade! Daarna zijn we nog eventjes het centrum in geweest en was het een erg leuke verjaardag!
Natuurlijk heb ik ook veel smsjes/ kaartjes/ mailtjes en krabbels gehad uit Nederland.. dankjewel allemaal! Leuk dat jullie aan me gedacht hebben!
Verder was Paul & familie afgelopen week in Westendorf en Peter, Sander en Thijs in Kirchberg, dus daar heb ik ook maar even mooi gebruik van gemaakt. Het was leuk om ze weer even te zien. Woensdag was een geweldig mooie dag om te skiën, ik ben toen met Paul gaan skiën. Op een gegeven moment zaten we in de lift een btje te klooien met als gevolg dat uiteindelijk mijn skistokken door midden gebroken waren! :o Het was maar goed dat John z’n stokken niet nodig had, want ze moesten nog een flink stuk terug! Op donderdag met Peter de piste op geweest. Het ging super goed die dag, ondanks het slechte weer en we hebben zelfs (min of meer per ongeluk) een zwarte afdaling genomen. Maar we zijn zonder te vallen beneden gekomen, dus dan weten we ook weer dat we dat kunnen! ’s Avonds gingen Peter, Sander en Thijs mee rodelen en daarna gingen we naar Mental Theo. Het rodelen ging weer erg hard en was weer spectaculair. Ook Mental Theo was weer erg geslaagd (dat was voor mij al de 3e x, maar toch blijf ik het leuk vinden). Daar kwamen we ook nog bekenden uit Asten tegen.. wat een kleine wereld!
Maar goed.. nu is het nog even 2 weken hard aan het werk om alles af te ronden hier op bestemming en dan zien jullie me over 2 ½ week ofzo wel weer een x verschijnen! Houd iig wat tijd vrij, zodat we iets af kunnen spreken, want ik vind ’t wel weer leuk om iedereen weer te zien! Vooral omdat ik darna voor 7 maanden ofzo weg ga blijven!
Dus ik zou zeggen (eindelijk kan het! :P): tot snel!

Check de foto's op: http://www.mijnalbum.nl/Album=QQHSKBYS

  • 03 Maart 2009 - 09:45

    Geertje:

    Heej, klinkt weer goed allemaal. Over twee weken al thuis, dan kun je nog op m'n gips schrijven ;) we hebben 't er nog over! xxx

  • 06 Maart 2009 - 15:11

    Peter:

    ich bin ein berliner:D

  • 13 Maart 2009 - 10:35

    Jannie:

    Heuj, ik leef ook nog! Maar wat doet die gele beer op ski's daar eigenlijk? :D Maffe Oostenrijkers!!
    Wel sund dat je niet naar Spanje gaat, maar Griekenland is ook uber hoor! Komt goed!
    Nog veel succes daar met werken en bis schnelll!!
    xoxo

  • 16 Maart 2009 - 08:57

    Selma:

    Wij willen je een goede terugreis toe wensen en we zien je hoop ik nog even voor je weer vertrekt.
    Groetjes Selma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 29721

Voorgaande reizen:

19 Juni 2009 - 16 September 2009

Zomerseizoen 2009

10 December 2008 - 16 Maart 2009

Oostenrijk

Landen bezocht: