Op de helft ongeveer - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu Op de helft ongeveer - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu

Op de helft ongeveer

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

16 Februari 2009 | Oostenrijk, Zell am See

Het is weer tijd voor een nieuw berichtje!Ondertussen zit ik alweer op de helft of misschien zelfs al over de helft van mijn winterperiode. Dat ligt er een beetje aan wat de boekingen zijn hier en welke zomerbestemming ze voor me in gedachten hebben!
De afgelopen tijd heb ik op zich niet zo heel veel spectaculaire dingen gedaan en vooral de afgelopen week was erg druk met het werk. Annika lag helemaal op schema (zelfs voor op schema) met enveloppen enzo, kregen we een mail binnen dat er ook nog een groep bij kwam op een uur rijden afstand. Daar moesten dus de laatste 2 dagen voor het weekend nog erg veel voor geregeld worden. Uiteindelijk is het allemaal wel goed gekomen, maar dat was dus wel ff stressen. Ik heb vrijdagmiddag haar ronde gemaakt met de vertreklijsten. Moest ik naar een dorp waar ik nog nooit geweest was en dus ook niet wist waar ’t lag. Op de navi erheen gereden, krijg ik een hele rare route. Van de weg af.. klein stukje op de berg en vervolgens dezelfde weg weer op. Eenmaal in het dorp aangekomen had ik het snel gevonden, maar toen moest ik ook nog terug! Dat lukte ook niet erg, dus toen kwam ik op een gegeven moment op zo’n landweggetje uit. De navi zei dat de snelste route het landweggetje was. Dus ik maar door gereden.. heb ik er 20 minuten ofzo over gedaan om naar Kaprun te komen, terwijl het normaal 5 minuten is. En toen kwam ik ook op een punt uit dat ik dacht: aha.. gaat deze weg daar naar toe?!
Gelukkig had ik ook wel tijd om nog te gaan skiën. Maandag was ik met de skisafari mee geweest en woensdagmiddag even naar de Maiskogel in Kaprun. Daar is de skisafari normaal op woensdag, maar het was erg slecht weer op de gletsjer op dinsdag en waren ze op dinsdag al naar de Maiskogel geweest. Dus toen zijn Annika en ik maar met z’n 2en gaan skiën en op tijd naar huis gegaan, want die avond gingen we suprise doen met alle reisleiding.
Bij de surprise waren we met 11 personen in totaal. Van tevoren gingen we met z’n allen eten (bij ons, want wij hebben het grootste appartement). Annika had lekkere nasi gemaakt met plakrijst (de rijst in Oostenrijk krijgen we niet droog, heel stom!) en satésaus enzo! Daarna meteen met de kadootjes begonnen. We hadden allemaal een kadootje van € 10,- gekocht en een gedichtje daar bij gemaakt. Ikzelf had iets voor Sander gekocht. Hij gaat iedere dinsdag tennissen, dus het waren tennisballen geworden met een bordje ‘do not enter -en dan zo’n seks tekentje-‘, want hij heeft het bijna altijd over vrouwen en seks en om het budget op te vullen nog een douchegel en chocolade muntjes en pepernoten die overgekomen waren uit Nederland. Die chocolademuntje lagen natuurlijk al een tijdje in de kast. En tijdens de surprise (niemand zei wie wie had) riep Annika heel hard: heey.. heb jij die.. hahaha, dus die had mij wel een btje verraden. Het was overigens niet van iedereen nog een verrassing wie wie had, dus zo erg was dat ook weer niet. En volgens mij had Sander ’t niet eens door, dus dat scheelt! Zelf had ik een kaars gekregen. Best wel een apart dingetje.. allemaal ronde kaarsjes met lontjes aan elkaar en dan zo’n standaardje en dan kun je daar 1 bolletje opleggen en aansteken en de rest ligt er in zo’n sliert onder. Juist ja.. nu snappen jullie het wel, toch?! ;) Maar een hele gezellige avond dus met z’n allen. Daarna zijn we ook nog ff wat wezen drinken in de Crazy om de avond af te sluiten.
Over de wereld is klein gesproken.. Toen ik in Spanje zat, kwam ik ineens zo’n kerel uit Bakel tegen op het vliegveld. Dus ik hem aangesproken enzo. Was ik afgelopen vrijdag de vertreklijsten van onze mini-mid in Saalbach aan het schrijven, zag ik zijn naam er tussen staan! Dus ik dacht: het zal toch niet?? Ff verder gecheckt en het was ‘m! Ik moest op vrijdagmorgen een bus ontvangen daar, dus ik tijdens het ontbijt naar hem toe.. Hij herkende me eerst niet meer, maar toen ik zei dat ik ‘m in Spanje ook had gespot moest ie wel lachen. Die avond ging hij naar huis, dus ik snel een kadootje gekocht voor mijn mama, zodat hij die mee kon nemen. Toen hij dat kadootje af ging geven, moest mijn moeder ook wel lachen dat ik ‘m weer tegen was gekomen. Dat was ook wel weer héél erg toevallig natuurlijk!
Komende week is het dus aardig vol met Nederlanders hier en volgende week zal dat ook nog wel zo zijn, maar dan komen de gezelligste mensen van het land. . de Brabanders!
Deze week is het ook weer erg druk dus en dan volgende week nog en dan zakt het weer helemaal in geloof ik! Ik weet nog niet precies wat de aankomsten zijn, maar het zal allemaal wel meevallen vermoed ik. Hopelijk krijg ik deze week te horen waar ik van de zomer naar toe ga, dus dan heb ik weer een nieuwe uitdaging om naar uit te kijken!
Volgende week ook carnaval natuurlijk en Peter zit in Kirchberg en Paul & fam. in Westendorf (allebei ongeveer uurtje rijden), dus dat wordt kijken/ hopen dat ik tijd heb om daar een bezoekje te brengen! En het weekend na de carnaval komen mijn papa en mama 3 daagjes naar Zell am See met mijn verjaardag! :D En die gaan ook mee op kroegentocht hoorde ik gisteren, dus dat wordt wel erg grappig! Ik vermoed dat ze de muziek maar nix gaan vinden, behalve in de kroeg die ik niet zo leuk vind haha! Nouja.. we zullen wel zien!
Jullie allemaal een hele goede carnaval toegewenst! Doe ’t rustig aan!
Doe ik ook, want hier vieren ze het jammer genoeg maar één dagje (dinsdag)!
Ik zal ook weer foto’s zetten in mijn mooie foto album: http://www.mijnalbum.nl/Album=QQHSKBYS

Spreek jullie snel weer!

  • 16 Februari 2009 - 10:48

    Jannie:

    Dat worden dan romantische avondjes in Sell am See met al die ingewikkelde kaarsen, haha! Nog veel plezier!! We doen hier wel carnaval dubbel vieren voor jou, haha! :P
    kusje!

  • 16 Februari 2009 - 12:09

    Geertje:

    Heeej weer die gast hahah wat een toeval is dat! Er komt nog meer bezoek uit Bakel: de familie Heling!! Maar Meike wist niet waar ze geboekt hadden haha.

    Ik wens u nog veel plezier, we hebben 't er nog over!

    xxx

  • 18 Februari 2009 - 18:19

    Mama:

    Ja inderdaad was ik verbaasd toen die gast bij mij aan de voordeur stond . Hier zegt hij ;een kado`tje van jullie Mandy. Toen moest ik toch wel lachen. Na een klein gesprekje met hem ging ik naar binnen om mijn kado`tje uit te pakken.Dank je wel Mandy
    Zie je over anderhalve week. Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 29723

Voorgaande reizen:

19 Juni 2009 - 16 September 2009

Zomerseizoen 2009

10 December 2008 - 16 Maart 2009

Oostenrijk

Landen bezocht: