Belevenissen met Shirley-Jane - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu Belevenissen met Shirley-Jane - Reisverslag uit Zell am See, Oostenrijk van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu

Belevenissen met Shirley-Jane

Door: Mandy van Jiba :P

Blijf op de hoogte en volg Mandy

03 Februari 2009 | Oostenrijk, Zell am See

Ik probeer iedere week ongeveer een berichtje te plaatsen, maar helaas lukt dat niet altijd. Ik ben nu al ‘over tijd’ dus hier weer even een update over de stand van zaken in het koude Zell am See.
De laatste x dat ik iets geschreven heb waren die jongens net weg en die miste ik best wel erg. Gelukkig kwam die dinsdag Shirley-Jane alweer en kon het feest weer beginnen. Eerst op dinsdag proberen al mijn werk af te maken, zodat we genoeg leuke dingen konden gaan doen. Dat begon al op woensdag. Toen gingen we met alle vrouwelijke reisleiding naar Salzburg. Eerst zijn we daar gaan shoppen in het grote winkelcentrum Europark. Ontzettend veel winkels en vanalles wat! Halverwege de middag (zo rond 2u) zijn we richting de oude stad van Salzburg gegaan. Hier stonden wat oude gebouwen en S. (ik mag haar naam niet meer noemen, want mensen die haar proberen te googlen komen blijkbaar op mijn site terecht hahaha) wist daar een leuk fotowinkeltje. Hier maakten ze foto’s met van die oude kleren. We gingen ons eerst met z’n alleen in zo’n jurk met zo’n hoepel hijsen, leuke hoeden op en accessoires erbij en toen op de foto. Het resultaat kunnen jullie bij de foto’s zien.. ze zijn erg leuk geworden!

Op donderdag overdag een btje gewerkt (Sj heeft me heel erg goed geholpen!) en ’s avonds was het natuurlijk weer tijd om te gaan rodelen! We gingen samen op één sleetje. Eigenlijk tegen beter weten in, want dat is moeilijker en gaat sneller dan alleen, maja.. zo zijn wij! ;) In het begin was het idd erg lastig en moesten we ff wennen met sturen. Sj had op een gegeven moment de benen achter de rodel hangen ipv ervoor en ze kreeg ook het sleetje niet opgetild, dus ik zat ervoor maar te remmen als een gek! Maar natuurlijk hebben we erg veel gelachen en zijn heel beneden gekomen!

Op vrijdag moesten we de enveloppen rondbrengen nog wat dingetjes doen, allemaal voorbereidingen voor de aankomstdag op zaterdag. Toen zijn we eigenlijk de hele dag een btje op pad geweest, beetje rondgereden enzo. Weer een lekker rustig dagje was dat dus!

Zaterdag, de aankomstdag, begon al erg vroeg voor ons. We hadden twee bussen die op hetzelfde moment binnen zouden komen, dus één daarvan moest ik op gaan vangen, namelijk de Husk bus (van Husk studentreizen, vast wel een bekend begrip). Sj was deze dag meegelopen en het was een aardig volle dag. ’s Middags eventjes tussendoor naar huis geweest om te eten en aan het einde van de middag begonnen de welkomstinformaties weer. Uiteindelijk tot een uur of 10 bezig geweest en toen gezellig met alle reisleiding gaan eten bij de Crazy Daisy. Op zondag hebben we ook niet zo heel veel gedaan, een btje lui op bed gelegen de hele dag. We gingen ons mentaal voorbereiden op de kroegentocht. Deze was erg druk, maar wel weer erg gezellig! We doen dan ook altijd in de 4e kroeg een dansje met de reisleiding. Ons dansje van dit jaar is ‘so a schöner tag’/ fliegerlied. Dansje wordt nog wel een x opgenomen met camera vermoed ik! Maar dat wordt altijd wel erg gewaardeerd door de gasten, dus dat is wel grappig!

Op maandag & dinsdag zijn we samen gaan skiën. Op maandag gingen we voor de middag met z’n tweeën en na de middag gingen we even met de skisafari mee (met S. en S.). We gingen met de beginners mee, maar dit was net iets te langzaam voor ons, dus dat was niet zo’n succes. Daarna gingen we nog ff apres skiën in de Dorfskrug van Schüttdorf. Daar stond een grote groep gasten van mij, dus daar toen nog ff mee staan kletsen. Eigenlijk waren we best moe, dus zijn we op tijd weer terug gegaan en ik moest nog wat dingen regelen voor een snowboardles. ’s Avonds (diehards dat we zijn) toch maar weer even de kroeg in. Kwamen we diezelfde gasten weer tegen, dus dat was wel grappig. Op dinsdag gingen we dus ook weer skiën, maar deze x ging Robin met ons mee, een snowboardleraar. Die kende de pistes goed, dus dat was onze persoonlijke gids! Hij had nog iemand meegebracht die ie zelf ook niet kende. Dat was een Oostenrijker, Chris, en die snowboard ook. Dus we waren met 2 skiërs (van die klunzen) en 2 van die super goede snowboarders die regelmatig door de bosjes gingen en dan ineens de piste weer opdoken, maar dat was dus ook wel erg leuk! Sj had bijna de zwarte piste genomen, doordat ze achter Chris aan ging. Gelukkig had ik d’r nog net op tijd terug gefloten!

Op woensdag waren we echt super kapot allebei van het uitgaan en skiën en uitgaan, dus toen hebben we de halve dag op bed gelegen. ’s Avonds was het night of the balloons. Iedere week wordt er op woensdag een show gehouden door de ski & snowboardleraren en dit keer was dit met luchtballonnen erbij. Echt heel erg gaaf. Helaas was ’t vrij druk, dus we konden niet zo heel veel zien. Maar van wat we hebben gezien was de show wel heel gaaf. Ook de weg naar beneden (het was namelijk een stukje op de piste) was erg grappig. Sj had namelijk gladde schoenen aan, dus die is op een gegeven moment op d’r kont naar beneden gegleden. Wat ik overigens weigerde!
Daarna natuurlijk weer op stap, aangezien het de laatste avond was. Het was een erg drukke avond, verder heb ik daar niets over te zeggen. Voor meer informatie kunt u terecht bij Mandy of Shirley-Jane! :P

En toen was het alweer donderdag en moest mijn vriendinnetje alweer naar huis!
Daar baalden we van! Maar dat wisten jullie natuurlijk al?!

Verder heb ik ondertussen ook een uitnodiging gehad om van de zomer weer weg te gaan. Ik heb ‘m net verstuurd met mijn voorkeursbestemmingen. Ik twijfelde of ik terug zou gaan naar Torremolinos, maar dit heb ik uiteindelijk toch maar als voorkeursbestemming opgegeven. Op de 2e plaats staat Spanje (dus in het algemeen) en op de 3e plaats Portugal. Waarschijnlijk niets verrassends voor jullie dus! Nu is het dus afwachten wat het van de zomer gaat worden..

Foto's zijn natuurlijk weer te zien op: http://www.mijnalbum.nl/Album=QQHSKBYS

  • 03 Februari 2009 - 09:25

    Shirleyjane:

    Hihihihihhi

  • 03 Februari 2009 - 17:17

    Frank:

    Wordt daar ook nog een beke gewerkt, of is het allemaal feest?

    Jhonny inmiddels gezien?

  • 04 Februari 2009 - 09:02

    Mandy :

    Hier wordt ook nog een beetje gewerkt ja.. een heel klein beetje!
    Johnny niet gezien! Maar zoveel loop ik momenteel niet in mijn Jiba jas waar mensen mij aan kunnen herkennen!

  • 05 Februari 2009 - 11:49

    Karim:

    de groetjes en veel gezondheid en lief zijn en braaf, geen stoute dingen uithalen.

  • 06 Februari 2009 - 18:31

    Geertje:

    Wat een feest-werk heb jij toch! herlich
    veel plezier nog! gossip via msn!
    xxx

  • 10 Februari 2009 - 19:42

    Jannie:

    Jaaaah, Spanjuuuh!! Ik heb net te horen gekregen dat als ik wil halen wat ik wil gaan doen, ik in de zomer zéker naar Spanje moet. Laat ik dan net door het zuiden willen gaan trekken, muhahahaha! Beware!

    Have fun chica! Nos vemos pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 29722

Voorgaande reizen:

19 Juni 2009 - 16 September 2009

Zomerseizoen 2009

10 December 2008 - 16 Maart 2009

Oostenrijk

Landen bezocht: