Btje gewerkt & Excursie Gibraltar met de apen - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu Btje gewerkt & Excursie Gibraltar met de apen - Reisverslag uit Gibraltar, Gibraltar van Mandy Strijbosch - WaarBenJij.nu

Btje gewerkt & Excursie Gibraltar met de apen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mandy

15 Mei 2007 | Gibraltar, Gibraltar

Helaas was het dus tog zo dat ik voor nix heb zitten wachten in die accommodaties. Volgens mij hebben jullie niet genoeg voor mij zitten duimen! ;) Ik was ook al een half uur van tevoren aangereden, zodat ik ruim op tijd was. Ik wist namelijk ook niet zeker of ik het nog wist te vinden. Maar ik reed in 1x goed en na ruim 5 minuten was ik er al dus! Toen 20 minuten wachten voordat de gasten kwamen. Helaas kwamen die niet en toen moest ik nog een tijdje wachten, mochten ze te laat komen.. dan kan ik natuurlijk niet meteen vertrekken. Toen heb ik nog even zitten kletsen met een host van Neckermann. Deze heeft me nog een tip gegeven voor een route naar Ronda, dus mijn tijd nog enigszins nuttig gebruikt. Toen naar de volgende accommodatie, weer binnen 5 minuten daar, dus weer 20 minuten wachten. Daar ben ik maar rond gaan lopen, zodat ik ongeveer wist wat er in de buurt zat, zodat ik dat mee kon nemen in mijn informatie. Helaas was dit vrij weinig. Ook hier kwam er weer niemand. Gelukkig was hier ook een meisje aanwezig van OAD die ik al kende en toen zijn we samen eventjes wat gaan drinken om de tijd vol te krijgen. Daarna zou ik naar La Baranda gaan en Heleen zou daar ook naar toe komen, maar ze was (weer eens) te laat. Dus toen had ik haar ff opgebeld of ik alvast moest beginnen, kon ik toch nog een welkomstinformatie oefenen! Dit ging redelijk goed, aangezien ik mijn tekst in de vorige accommodatie had laten liggen en dus alles uit mijn hoofd moest doen. Moest af en toe ff nadenken waar ik het over wilde gaan hebben, maar volgens mij heb ik alles wel gehad wat er in zo’n informatie hoort, dus dat vond ik wel een fijn begin.
Op maandag mocht ik weer vrij hebben van Heleen, maar ik had besloten om vast de welkomstenveloppen te gaan schrijven op kantoor. Dit kostte me 2 uur en dat scheelt me weer tijd op kantoor voor de rest van de week, waarin ik dan weer andere dingen kan gaan doen. Bovendien lopen we nog een klein beetje achter, dus dat konden we wel gebruiken. Ook heb ik nog even aan het zwembad gelegen met Thessa. Helaas was ik een klein beetje verbrand, hopelijk is dat morgen weer bruin gekleurd, net zoals normaal! Het er verder ook geen last van gelukkig.
Dinsdags is eigenlijk mijn vrije dag, maar omdat ik de omgeving nog moet verkennen, moest ik van Heleen op excursie (althans.. dat was sterk aanbevolen). Ik ging liever een andere excursie doen dan weer met Ankie op pad, omdat het ook dit keer weer veel natuur was. Ook zei Harry op kantoor dat het weer hetzelfde gebied was als vorige week, dus dat was sowieso niet zo’n goed idee (gelukkig maar dus). Het werd uiteindelijk een uitstapje naar Gibraltar, oftewel shoppen in de stad en een tocht naar een grot met apen.
Vanmorgen was het dan zover.. ik ging op pad om aapjes te kijken. Ik werd om half 8 al opgehaald in de buurt van mijn appartement. De eerste anderhalf uur hadden we stops om andere mensen op te halen. Ik snap best dat die mensen ook mee willen, maar anderhalf uur?! Nouja.. in Fuengirola stapte een Nederlandse vrouw in, die naast mij kwam zitten. Toevallig was dit een gast van ons, maar ze had nog niet gezien dat ik het was. Pas toen ik vroeg of ze me niet meer herkende zag ze het! Dus dat was wel grappig. Tussendoor nog wat gekletst, anders was ik allang weer in slaap gevallen waarschijnlijk! Toen we na ruim anderhalf uur iedereen hadden, reden we 10 minuten richting Gibraltar en toen hadden we alweer een pauze om te plassen en koffie te drinken. Toen iedereen weer in de bus zat, waren we weer een half uur verder natuurlijk! Maar goed.. toen begon eindelijk de rit naar Gibraltar. Eenmaal in de buurt van Gibraltar konden we de rots al zien liggen. Want voor diegenen die het niet weten: Gibraltar ligt aan de voet van een rots en is met een smal stuk land aan Spanje verbonden. Het is van de Britten, dus we moesten ons paspoort laten zien. Zelfs wel 2x.. 1x aan een Spanjaard en 1x aan een Brit. Nouja, het was een kwestie van laten zien dat je er 1 bij had, dus wat het nut was, snapte ik niet helemaal! Toen waren we gelukkig eindelijk over de grens en we reden dwars over de landingsbaan van Gibraltar heen, dat was wel raar. Dus wanneer daar een vliegtuig land, gaan alle grenzen even dicht en dan kan het vliegtuig landen!
Maar toen gingen we naar de parkeerplaats van de bussen en hadden we 2 uur de tijd om belastingvrij te gaan shoppen. In het begin had ik zoiets van: joepie, shoppen.. snel het centrum in rennen, want ik heb maar 2 uur! Maar toen kwam obstakel 1 al in zicht: het omwisselen van euro’s naar ponden, dit kon wel in de winkels, maar dan was je duurder uit dan wanneer je bij de wisselkantoren ging wisselen (en die zaten er veel!). Nouja, verder niet egt een probleem, als ik egt iets leuks zag dan ging ik wel ff wisselen! Maar toen had ik een aantal winkels gezien en toen kwam ik steeds hetzelfde tegen! :S Allemaal winkels met souvenirs, sigaretten, alcohol of digitale camera’s enzo! Dus na 10 winkels had ik ’t wel gezien en ik had nog bijna een uur te gaan! Toen ben ik af en toe maar op een bankje gaan zitten en rustig rond gewandeld. Ik vond de dingen niet eens goedkoop! Je hoeft er dan geen belasting te betalen, maar omdat er zoveel toeristen op af komen zijn de prijzen alsnog hoog! Wederom snapte ik het nut niet..
Ondertussen zat ik dus wel al uit te kijken naar de apenrots. Ik was op tijd terug gelopen, want het centrum kwam mijn neus uit! Op de parkeerplaats werden we verdeeld in minibusjes. De tocht zelf was op zich redelijk leuk, want er werd af en toe wat verteld en er werd gestopt op een uitkijkpunt naar Afrika. Dit was wel gaaf om te zien hoe dichtbij dat eigenlijk lag. Daarna gingen we verder de rots op en werden we bij de grot afgezet. Ze zeggen dus dat de apen via die grot van Afrika naar Spanje zijn komen lopen. Hier was verder vrij weinig van te zien in de grot hoor! Was gewoon een grot net zoals alle andere. De aapjes op zich waren erg leuk, zoals jullie kunnen zien op de foto’s. Ze klauterden overal en ze reageerden niet eens meer op toeristen. Als je riep dan hadden ze er schijt aan, die waren dus vrij arrogant. Ook gingen ze gewoon op de bus zitten of aan de spiegel hangen, want als ze dat deden wisten ze natuurlijk dat ze een nootje krijgen. Helaas betekende de 2 stops bij de apen ook het einde van de excursie. Bij de douane moesten we allemaal de bus uit, zodat ze de hele bus konden controleren. Want er mocht natuurlijk maar 1 slof sigaretten per persoon meegenomen worden en 1 liter alcohol en in totaal aankopen van 180 euro, anders moest er alsnog belasting betaald worden. Vanzelfsprekend was alles in orde en we konden Spanje weer in, op naar het goede weer! Want ook al zaten we niet in Engeland zelf, het weer was er slechter dan in de rest van Spanje.. het zit die Britten ook nooit mee he!

Voor de foto’s van Gibraltar en de apen (en mij), kijk weer op: http://www.mijnalbum.nl/Album-QQHSKBYS

  • 17 Mei 2007 - 13:42

    Knein:

    Cultureel verantwoord die trips van jou;)
    haha dat aapje kijkt idd behoorlijk arrogant..
    Maar zeker wel een mooie omgeving als ik de foto's mag geloven! En die apengrot werd vroeger zeker gebruikt door smokkelaars :o lekkr de invoerbelasting ontduiken ;)
    Stuur ons ook please please please n beetje zon op! want k wil ook verbranden :D:D

    groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 29724

Voorgaande reizen:

19 Juni 2009 - 16 September 2009

Zomerseizoen 2009

10 December 2008 - 16 Maart 2009

Oostenrijk

Landen bezocht: